
МОТИВАЦІЙНИЙ ЛИСТ
Добрий день, вклоняюсь низько.
Звати мене Алла Жижко.
В Йосипівську ходжу школу
В ній вивчаю рідну мову.
Вчу уроки я сумлінно,
Тож навчаюсь на відмінно.
Вчителем хочу я стати,
Тому шанс прошу надати….
Я, Жижко Алла Валеріївна, випускниця 11 класу Йосипівської ЗШ, хочу вступити до Центральноукраїнського державного педагогічного університету на факультет філології та журналістики.
Відомий грецький математик Архімед одного разу сказав: "Дайте мені важіль досить довгий і опору, на якій його можна розмістити, і я рухатиму світ". Основний принцип важеля полягає в тому, що з збільшенням довжини важеля необхідні зусилля для виконання завдання зменшуються. Цей фундаментальний закон може застосовуватися і до життя. Життєві важелі - це досвід та можливості, які поєднують мотивацію особистості до успіху. Однак важіль марний, коли його примушують до неправильно розміщеної опори. Забезпечити себе пристрастю та цінностями - це побудувати і розмістити міцну і стабільну опору. Без пристрасті до успіху ці можливості та досвід стають застарілими. Мало хто знаходить правильний баланс між цими змінними і, таким чином, не досягає повного потенціалу. Я, проте, планую бути тою, хто знайде цю рівновагу.
Прагнучи створити для себе успішний важіль, я все життя шукала ці можливості. У мене завжди була пристрасть до навчання та природний потяг до успіху.
Я визначилася з майбутньою професією ще у ранньому дитинстві. Професія моєї мрії — вчитель. Мені завжди подобалося навчати інших, наприклад, свого молодшого брата. Я розумію, що це дуже відповідальна робота — бути взірцем для дітей. Але саме це мене й приваблює.Чому саме вчителем? По-перше, я дуже люблю дітей. Цікаво спостерігати за їхнім розвитком, вдосконаленням і самовдосконаленням. Мені подобається допомагати їм розв’язувати деякі проблеми, долати труднощі, дізнаватися характер дітей. По-друге, вчитель ніколи не буде нудьгувати на роботі, якщо він прийшов до школи за власним бажанням. Так, потрібно постійно поглиблювати свої знання, удосконалювати педагогічні навички. В процесі уроку вчитель не тільки допомагає дітям отримувати певні навички, а й вчиться сам.
Під час мого навчання в середній школі, я постійно брала участь у шкільних та районних олімпіадах і займала призові місця. Також була переможницею Всеукраїнських літературних конкурсів таких як: «Всеукраїнський конкурс учнівської творчості, «Об’єднаймося ж, брати мої!»,Всеукраїнський конкурс дитячого читання «Книгоманія», II Всеукраїнський конкурс авторських віршів «Золоте перо - 2019».
Тому, я вважаю, що зможу себе зарекомендувати, як гарного вчителя, адже із самого дитинства я старалася бути взірцем для інших.
Певний інтерес викликає також можливість класного керівництва. Адже це спілкування з дітьми вже на іншому рівні. Хоча це й велика відповідальність, бути класним керівником — значить отримувати цінний життєвий досвід. Це досвід у спілкуванні з дітьми різного віку, а також досвід виховання. Класний керівник не тільки розв’язує організаційні питання. Він продовжує розвивати особистісні та творчі навички дітей, залучаючи їх до участі в класних і загальношкільних заходах. Я ж, у свою чергу, під час навчання була головою шкільного парламенту, а також постійно організовувала свята для учнів. Тому я бачу себе природним лідером. А так як в університеті є свій студпрофком, то моя мета бути його членом.
З урахуванням усіх можливостей, які Центральноукраїнський університет може запропонувати, якщо мені нададуть можливість його відвідувати, я впевнена, що я би скористалася кожною; ставши не лише активним членом університету, але й лідером завтрашнього дня.
З повагою, Жижко А.В.
ВСТУП 2023: ЯК НАПИСАТИ МОТИВАЦІЙНИЙ ЛИСТ? НАВІЩО ВІН ПОТРІБЕН?
Відповідно до Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення освітньої діяльності у сфері вищої освіти». Одна з його новацій – написання абітурієнтами мотиваційного листа.
МОТИВАЦІЙНИЙ ЛИСТ ПРИ ВСТУПІ ДО ВИЩОГО ПРОФЕСІЙНОГО УЧИЛИЩА № 25 М. КИЄВА
Мотиваційний лист – це ваш шанс представити себе як вмотивовану, яскраву та дуже здібну особистість, готову вступити до училища. Зробіть свій лист яскравим особистим описом вашого унікального «я», щоб показати, хто ви є і чому ви хочете, щоб вас прийняли.
Що таке мотиваційний лист і навіщо він потрібен?
Мотиваційний лист – це документ, що складається і подається вступником до закладу освіти, у якому пояснюються причини, через які вступник вважає себе найкращим кандидатом для вступу на відповідну навчальну програму. Підготовка такого листа вимагає детального дослідження вступником загального академічного середовища училища та різних освітніх програм.
Такий лист має подвійну цінність. З одного боку, він дещо збільшує конкурсний бал, і це може бути важливим аргументом при вступі. За однакових балів, заклади освіти зможуть надати перевагу найбільш вмотивованим абітурієнтам. З іншого боку, пишучи мотиваційний лист, вступник отримує додаткову можливість обміркувати та аргументувати своє рішення, утвердитись у своєму переконанні вступити на відповідну освітню програму або змінити свою думку.
Як написати хороший мотиваційний лист для вступу до училища?
П’ять порад для того, щоб написати хороший мотиваційний лист:
Мотиваційний лист – це ваш шанс представити себе як вмотивовану, яскраву та дуже здібну особистість, готову вступити до училища. Зробіть свій лист яскравим особистим описом вашого унікального «я», щоб показати, хто ви є і чому ви хочете, щоб вас прийняли.
Які вимоги ставляться до мотиваційних листів?
Якою має бути структура мотиваційного листа?
«Шапка» – частина листа, де містяться відомості про адресата (назва закладу вищої освіти, прізвище та ініціали особи, якій адресується лист) та адресанта (прізвище, ім’я, по батькові, адреса для кореспонденції та електронна адреса, номер телефону) – яка розташовується в правому верхньому куті листа.
Шанобливе звертання є важливою складовою мотиваційного листа. Воно надає листу офіційного характеру та привертає увагу адресата (наприклад: «Шановний Василю Михайловичу!»). Звертання зазвичай виділяється напівжирним шрифтом та/або курсивом і вирівнюється по центру.
Через один рядок після звертання розміщується вступ, який є першим абзацом листа. У цьому абзаці викладається його мета і причина написання (наприклад: «Звертаюся до Вас у зв’язку з…»). У цій частині варто коротко пояснити, чому вступник обрав саме це училище і як, на його думку, навчання в училищі сприятиме його професійному розвитку і зростанню.
В основній частині описуються факти, які зможуть позитивно вплинути на вирішення питання про зарахування на навчання. Дивлячись на академічні та соціальні здобутки, навички й здібності вступника, приймальна комісія може схилитися до думки, що він буде успішним здобувачем освіти.
Ця частина починається з другого абзацу мотиваційного листа та може складатися з двох-трьох абзаців. Як логічне продовження вступної частини листа, її можна розпочати з характеристики професійних цілей вступника, описати, що саме його цікавить в обраній ним освітній програмі та професії, ким він себе бачить після завершення навчання тощо. Така інформація свідчить про те, що він усвідомлює, яку освітню програму обирає, яку професію хоче здобути, і що навчання допоможе йому стати хорошим фахівцем в обраній сфері. Саме в цьому абзаці вступник доводить, що він є вмотивованою особою з добре визначеною метою.
У наступному абзаці вступнику потрібно описати:
Важливою складовою мотиваційного листа може бути інформація про соціальні навички, необхідні для здобуття окремих професій та подальшої успішної роботи за фахом.
Заключна частина має завершуватися маленьким підсумком на два-три речення, які мають підтверджувати готовність вступника навчатися і вказують на його впевненість у правильному виборі освітньої програми.
Зразок написання мотиваційного листа для вступу на бакалаврську програму «Інженерія програмного забезпечення»
Шановний Володимир Борисович!
На сайті Державного університету телекомунікацій я з надзвичайним зацікавленням прочитав інформацію про бакалаврську програму за спеціальністю «Інженерія програмного забезпечення». У цьому мотиваційному листі, я прошу Вас розглянути мою кандидатуру, як майбутнього студента за цією спеціальністю.
У червні цього року, я закінчив навчання у «назва школи» школі і отримав атестат з відзнакою. Найвищі оцінки я здобув з математики та інформатики. Я також маю високі бали з інших природничих наук, таких як хімія та фізика. Я переконаний, що ці навчальні дисципліни допомогли мені змінити себе на краще, та підготували до навчання на цій бакалаврській програмі. Однак найбільшу мою зацікавленість становлять саме математика та програмування, які я вивчаю не лише в межах шкільної програми, але й самостійно за допомогою книжок та безкоштовних онлайн курсів (зокрема, на платформах дистанційного навчання «назва платформи», «назва платформи», «назва платформи» завдяки яким я отримав сертифікати про успішне проходження курсів «назва курсу», «назва курсу», «назва курсу»).
Зацікавленість розробкою програмного забезпечення виникла в мене близько трьох років тому, коли я вперше спробував писати коди для комп’ютерних ігор на домашньому комп’ютері та створювати невеликі веб-сайти. З тих пір я страшенно захопився цим заняттям. Я почав вивчати різні мови програмування та створювати невеликі власні проекти.
Навчаючись у школі, я намагався зробити свій внесок в її діяльність, допомагаючи вчителю інформатики у проведенні занять, беручи участь у декількох заходах, таких як зустрічі з розробниками програмного забезпечення, викладачами університетів, що навчають програмуванню та ін.
Окрім цього, я старанно вивчаю англійську мову, оскільки розумію, що ця мова надзвичайно важлива та необхідна для тих, хто має намір у майбутньому працювати у міжнародній ІТ компанії. Як мені відомо, у вашому університеті майбутні програмісти поглиблено вивчають професійну англійську мову і завдяки цьому отримують можливість під час навчання стажуватись у найкращих ІТ компаніях, що працюють в Україні та отримувати сертифікати від найкращих ІТ компаній, що допомагають в успішному працевлаштуванні.
Вдома я також багато працюю з комп’ютерами. Наприклад, минулого року я склав свій другий персональний комп’ютер з нуля, а також один для мого брата. Мені вдалося зібрати сервер, робота над яким виявилась дуже цікавим досвідом, оскільки вона допомогла мені краще зрозуміти, як працює комп'ютер і як взаємодіють різні процесори та набори чіпів. Крім того, я самостійно виявив і подолав технічні труднощі, пов’язані зі створенням комп’ютера.
Що стосується навчання в університеті, то я прагну поєднати всі знання, які я накопичив за ці роки, і намагаюся поглибити своє розуміння інформатики та комп’ютерної техніки. Я вирішив піти цим шляхом, який більше пов’язаний з програмним забезпеченням порівняно з апаратним, через мій більший інтерес до інженерії програмного забезпечення, що поєднується з моєю здатністю вирішувати проблеми пов’язані з розробкою комп’ютерних програм. Я відчуваю, що моя пристрасть до написання кодів дозволить мені досягти значних успіхів протягом навчання у Державному університеті телекомунікацій.
Я сподіваюся, що мені вдалося переконати Вас у своїх здібностях та вмотивованості до вивчення інженерії програмного забезпечення у Державному університеті телекомунікацій. Я дуже сподіваюся на вашу позитивну відповідь та всім серцем прагну почати вчитися у вашому університеті!
З повагою, _______________
Цей приклад наведений для ознайомлення із загальними принципами написання мотиваційного листа.