Правова освіта
Умови ефективності морально-правового виховання здобувачів освіти
у Київському професійному коледжі «ЛІВОБЕРЕЖНИЙ»
У сьогоднішньому світі правова освіта стає одним із найважливіших факторів, які забезпечують соціальну стабільність, економічний розвиток, розвиток інститутів громадянського суспільства.
Система правової освіти КПК "ЛІВОБЕРЕЖНИЙ" базується на правових актах і документах, таких, як Конституція України, законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини, «Про Національну програму правової освіти населення» та іншими нормативно-правовими актами та статутом училища, затвердженим наказом Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України від 06.04.2012 № 420.
Педагогічний колектив нашого навчального закладу здійснює значну організаційно-управлінську, методичну роботу зі складної проблеми. Викладачами, майстрами було опрацьовано відповідну теоретичну та методичну літературу. Проведено психологічне діагностування здобувачів освіти різних груп. Ми помітили, що ефективність цієї роботи підвищується якщо :
- використовуються активні форми й методи виховного впливу на здобувачів освіти ( проектна діяльність, індивідуальні бесіди, дискусії, діалоги тощо);
- педагоги використовують досягнення педагогічної та психологічної науки, опановують новітні педагогічні технології;
- стимулюється здоровий спосіб життя й позитивна орієнтація у процесі соціалізації озобувачів освіти;
- сімейно-училищне виховання гармонізується на засадах гуманізму, доброзичливості, демократизму, партнерських відносин учасників навчально- виховного процесу;
В училищі існує своєрідна система профілактичної роботи:
- контроль за відвідуванням здобувачів освіти училища класними керівниками, майстрами виробничого навчання в спеціальному журналі відвідування;
- розроблені спеціальні правила для здобувачів освіти ;
- проводяться цикли виховних заходів на правову тематику ( бесіди, години спілкування, тренінги);
- здобувачі освіти залучені до занять у гуртках охопленні та спортивних секціях;
- здобувачі освіти маюсь постійні та тимчасові доручення;
- ведеться постійна індивідуальна робота із здобувачами освіти та батьками.
Правоосвітня робота здійснюється під час уроків та в позаурочний час і охоплює як здобувачів освіти, так і їхніх батьків, а також педагогічних працівників.
Стаття 59. Відповідальність батьків за розвиток дитини
1. Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.
2. На батьків покладається однакова відповідальність за виховання й розвиток дитини.
3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:
- постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до України, рідної мови, культури, сім'ї, повагу до національних, історичних, культурних цінностей інших народів;
- сприяти здобуттю дітьми освіти у закладах освіти або забезпечувати домашню освіту в обсязі вимог до її змісту, рівня та обсягу;
- виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.
4. Держава надає батькам й особам, які їх замінюють, допомогу у виконанні ними своїх обов'язків, захищає права сім'ї.
Стаття 60. Права батьків
Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
- вибирати заклад освіти для неповнолітніх дітей;
- обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування в закладах освіти;
- звертатись до органів державного управління освітою з питань навчання, виховання дітей;
- захищати у відповідних державних, судових органах законні інтереси своїх дітей.
Пам'ятка для батьків
- Шановні батьки, пам'ятайте! Тільки разом у співпраці педагогами навчального закладу та громадськістю можна добитися бажаних результатів у вихованні й навчанні ваших дітей.
- Обов'язково постійно цікавтесь розвитком, навчанням і поведінкою ваших дітей. Для цього відвідуйте заняття, батьківські збори, зустрічайтеся з класним керівником і викладачами навчального закладу.
- Щоденно цікавтеся навчанням дитини. Радійте її успіхам, допомагайте узагальнювати, співставляти, аналізувати вивчене, прочитане, побачене. Не дратуйтесь із-за кожної невдачі, що спіткає дитину, не карайте й не ображайте її гідності, а допоможіть зрозуміти й усвідомити помилки, недоробки й загартуйте її силу волі своєю допомогою й розумінням.
- Привчайте дитину до самонавчання й до самоконтролю у виконанні домашніх завдань й обов'язків. Надавайте розумну допомогу в їх виконанні. Важливо викликати інтерес до навчання, але не муштрою й силою, а добрим словом, підтримкою, порадою, терпінням й ласкою.
- Сприяйте тому, щоб дитина сформувала у собі активну життєву позицію: брала участь у всіх групових, загально училищних заходах, концертах, щоб не боялася декламувати, співати, танцювати, виконувала б сумлінно доручення викладачів, проводила політінформаційні виховні години. Для цього необхідно бути добре поінформованим про реальні справи училища, цікавитися планами дитини щоденно, допомагати готуватися до уроків, вивчити необхідне, підтримувати в дитині впевненість і сміливість.
- Обов'язково надавайте посильну допомогу навчальному закладу (квіти, озеленення, оформлення кутків, кабінетів, ремонт приміщення, участь у концертах, зборах).